خرید اتحادیه تعاونی
 
فروشگاه فروش
فروشگاه اینترنتی
 
 
پنج شنبه 22 دی 1390برچسب: خرید,اتحادیه,تعاونی, :: 11:6 ::  نويسنده : imc

اتحادیه تعاونی


خرید اتحادیه تعاونی

 

اتحادیه تعاونی

شابک: 3-98-7539-964

قیمت : 5000 تومان

   

تعاونی چیست؟

تعاونی‏ها، واحدهای کوچک اقتصادی ویژه‏ای هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در تولید ملی، کارآفرینی و جذب نیروی کار، با افراد جامعه مشارکت می‏کنند و غالبا مالکیت مستقلی دارند. در واقع، تعاونی‏ها، سازمان‏هایی مردمی هستند که از سوی خود اعضا و با اختیار کامل آنها تشکیل و منطبق با اصول بین‏المللی تعاون اداره می‏شوند. از آن‏جاکه تعاونی‏ها در فرآیند رشد و تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه تأثیر بسزایی دارند، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده به آن پرداخته شده است. اصل 44، مهم‏ترین اصلی است که در قانون اساسی در مورد تعاونی‏ها آمده است که در آن به طور مشخص، تعاون را یکی از بخش‏های سه گانه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‏کند. بر اساس این ماده، نظام اقتصاد ایران بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه ‏ریزی منظم و درست استوار است. به طور خلاصه، تعاونی‏ها از بُعد اقتصادی به عدالت، از نظر سیاسی به آزادی و از دیدگاه فرهنگی به ارزش‏های اخلاقی و دینی توجه دارند و بهترین جلوگاه پیوند مناسب میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست شمرده می‏شوند.

 

تعاونی‏ها و مشارکت مردم در اقتصاد

تعاون، نوعی همکاری سازمان‏ یافته مبتنی بر قواعدی خاص است که در پرتو مشارکت، همکاری و کمک متقابل مردم، نتایج اقتصادی معیّنی از آن انتظار می ‏رود. این نتایج، حاصل مردم‏گرایی و شرکت دادن همه جانبه مردم در اداره امور جامعه است. در قانون اساسی به این مهم تصریح شده که یکی از اهداف جمهوری اسلامی، مشارکت همگانی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش است. تعاونی‏ها به موجب بهره ‏گیری از مدیریت مشارکتی حضور عامه مردم و اصل خودیاری، کانون‏های اقتصادی مردمی هستند که یک جریان بالنده اقتصاد سالم را تشکیل می‏دهند؛ جریانی که مبارزه و پیش‏گیری از آلودگی‏های اقتصادی مانند احتکار، تورّم، واسطه ‏گری و گران‏فروشی را در دستور کار خود قرار می‏دهد و مردم را به عنوان گروه ‏های فعال اجتماعی، در فرآیند توسعه اقتصادی، سهیم می‏سازد. جمهوری اسلامی با تقویت تعاونی‏ها، حس احترام به نفس و خودآگاهی را در میان طبقات متوسط و محروم جامعه تقویت می‏کند و آنها را از قدرتی که در اختیار دارند، آگاه می‏سازد.

قیمت : 5000 تومان

   

اتحادیه‌ی تعاونی، نوعی از تعاونی است که برای تامین نیازمندی‌های مشترک، از عضویت شرکت‌های تعاونی در شهرستان یا از عضویت شرکت‌های تعاونی شهرستان و اتحادیه‌های همگن آن‌ها در استان و یا از عضویت شرکت‌های تعاونی شهرستان و اتحادیه‌های تعاونی شهرستان و استان، تحت عنوان اتحادیه‌ی سراسری یا مرکزی در پایتخت کشور تشکیل می‌شود. حداقل تعداد اعضای این تعاونی‌ها باید هفت نفر باشد. این اتحادیه‌ها در راستای حمایت، پشتیبانی و هدایت شرکت‌های تعاونی در گرایش‌های مختلف در اغلب نقاط کشور تشکیل شده و در صحنه‌ی اقتصادی، اجتماعی، بازرگانی، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی، و تولیدی منشا خدمات بسیاری هستند. کتاب حاضر در این راستا نگاشته شده و موضوعاتی از این قبیل را دربردارد: تشکیل و ثبت اتحادیه‌ی تعاونی، شیوه‌ی تشکیل، ارکان، اعضاء و انواع مجامع عمومی اتحادیه‌ی تعاونی، هیات‌مدیره اتحادیه‌ی تعاونی و وظایف و اختیارات او و قوانین و مقررات اتحادیه‌ی تعاونی...

قیمت : 5000 تومان

   

 

 



خرید اتحادیه تعاونی



خرید استقلال آبی تر از همیشه
خرید شمع مخصوص کریسمس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید
آخرین مطالب
پيوندها





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 794
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 794
بازدید ماه : 1246
بازدید کل : 78800
تعداد مطالب : 1001
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1